سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایگاه خبری خبریفا

آموزش آزاد سازی سهام عدالت / نحوه باطل یا انتقال به کارگزاری بور

نحوه-آزاد سازی سهام عدالت -خبریفا

آموزش آزاد سازی سهام عدالت :

آموزش آزاد سازی سهام عدالت ، مشملان سهام عدالت می توانند با استفاده از کد ملی خود به سامانه سهام عدالت samanese.ir مراجعه کنند و سهام شرکت ‌های سهام عدالت را باطل نمایند و مبلغ را دریافت نمایند یا در صورت داشتن کد بورسی به کارگزاری خود منتقل کنید.

به گزارش خبریفا، رهبر معظم انقلاب با صدور ابلاغیه ‌ای با درخواست رییس ‌جمهور برای آزادسازی سهام عدالت موافقت کردند و اظهار کردند: دولت هر چه زودتر اقدامات مقتضی را به عمل آورد تا مردم سریعتر از منافع سهام خود بهره‌مند شوند.

جهت آزاد سازی سهام عدالت ابتدا باید در سایت سهام عدالت وارد شوید که آموزش ورود به سایت سهام عدالت را قبلا توضیح دادیم

پس از ورود به سایت بر روی دکمه انتخاب طرح آزاد سازی کلیک نمایید.

صفحه کاربری سهام دار سهام عدالت - خبریفا

در مرحله بعد به شما اخطار می دهد که شما مطمئن هستید از آزاد سازی سهام عدالت به دلیل اینکه تنها یک بار می توانید این کار را انجام دهید و راه برگشت هم ندارد. در صورت رضایت بر روی دکمه ادامه کلیک نمایید

اخطار آزاد سازی سهام عدالت - خبریفا

در مرحله بعد دو روش پیش روی شماست، روش سهام داری مستقیم و روش سهام داری غیر مستقیم

روش سهامداری مستقیم بر اساس آن تعدادی از سهام 35 شرکت بورسی به شما تخصیص پیدا می‌کند و به ازای سهام شرکت‌های غیر بورسی سرمایه‌پذیر سهام عدالت، سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را نیز دریافت خواهید کرد. در این روش سهام عدالت بعد دو ماه از تاریخ درخواست، در سامانه سجام قابل مشاهده خواهد بود و می‌توانید آن را از طریق کارگزاری‌ خود بفروشید یا نزد خودتان نگه دارید. در صورتی که کد بورسی و کارگزاری ندارید می توانید جهت دریافت کد بورسی و کارگزاری اقدام نمایید که پس از دریافت سهام در سجام بتوانید سهام خود را مدیریت نمایید.
 

روش سهام داری مستقیم:

اگر میخواهید که از روش مستقیم استفاده نمایید پس از مطالعه شرایط و قوانین گزینه مطالب فوق را مطالعه نموده تائید نمایید و بر روی دکمه ثبت و ادامه کلیک نمایید
روش مستقیم آزاد سازی سهام عدالت - خبریفا
در مرحله بعد شماره تماسی که در سامانه سهام عدالت قبلا ثبت نمودید نمایش داده می شود و از شما می پرسد که آیا درست است اگر شماره تماس صحیح است بر روی دکمه تائید و ادامه کلیک نمایید در غیر اینصورت بر روی تغییر شماره تلفن همراه کلیک نمایید.
تائید شماره تماس آزاد سازی سهام عدالت - خبریفا
در مرحله بعد کد تائید به شماره همراه شما ارسال می شود که باید در کادر زیر وارد نمایید و بر روی دکمه ثبت نهایی انتخاب کلیک نمایید.
ثبت کد تائید آزاد سازی سهام عدالت - خبریفا
در مرحله آخر صفحه زیر به شما نمایش داده می شود که حاوی رسید اطلاعات و کد پیگیری می باشد که حتما آن را نزد خود نگه دارید اگر دسترسی به چاپ دارید آن را چاپ نموده و اگر دسترسی ندارید به صورت فایل PDF آن را ذخیره نمایید یا از صفحه عکس بگیرید.
رسید اطلاعات آزاد سازی سهام عدالت - خبریفا
 

روش سهام داری غیر مستقیم:

روش دوم سهام داری غیرمستقیم است. طوری که شما سهام عدالتتان را در اختیار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی قرار می‌دهید که دیگر امکان انتقال سهام عدالت به شخص دیگری وجود نخواهد داشت و شما همچنان صرفا باید به سود سالانه سهامتان اکتفا کنید. توجه داشته باشید، آنطور که در سامانه سهام عدالت اعلام شده، شما صرفا یک بار امکان انتخاب یکی از این دو روش را دارید و در صورتی که روش دوم را انتخاب کنید، دیگر نمی‌توانید سهامتان را بفروشید.

اگر مایل به استفاده از روش سهام داری غیر مستقیم هستید پس از مطالعه شرایط و قوانین گزینه مطالب فوق را مطالعه نمودم تائید نموده و بر روی دکمه ثبت و ادامه کلیک نمایید.

روش غیر مستقیم آزاد سازی سهام عدالت - خبریفا

 

نکته:

برای ثبت درخواست 30 روز به افراد فرصت داده شده است به همین جهت توصیه می ‌شود با مطالعه، درخواست خود را ثبت کنند زیرا اگر پشیمان شوند و بخواهند سهام خود را بازگردانند مشمول پرداخت مالیات می ‌شوند.

 

 

منبع: پایگاه خبری خبری فا